Dåligt SEO rykte
  • SEO

SEO Missar

Gör inte dessa tio saker...

Om du inte vill skada din rykte

Om du vill spela med de stora pojkarna, måste du vara bra på sökmotoroptimering (SEO).
Här är de tio (SEO-relaterade)misstagen som du behöver undvika ... om inte, naturligtvis,du njuter att vara i farmarligan.

Förutsätt inte att dina sökord är bra, att din SEO är färdig.
SEO spelar också en stor roll i saker som varumärkesvård och för företagsnamnet. Om du har råd att anlita någon för att övervaka företagets rykte
(och det kommer att vara ett heltidsjobb), gör det. Det är värt kostnaden.
 

  1. De dagar med att fylla på sökorden är över. Nu är det bästa du kan göra att begränsa dina sökord för att två gånger
    (kanske tre gånger om innehållet eller webbplatsbeskrivningen är tillräckligt lång) per sida eller titel.
    Google arbetar med att aktivt mota bort webbplatser som ägnar sig åt sökords fyllning, så motstå frestelsen att ta denna genväg!
     
  2. Samtidigt, du måste minnas vem och inte vad din publik är:
    människor. Skriv inte för spindlarna. Skriv för de människor som kommer att besöka och läsa ditt innehåll och är intresserade av din nisch.
     
  3. Relatera till företaget, inte bara ta vilket sökord eller sökordsträng som är på toppen av "populära sökord" i din nisch den dagen. 
    Det sista du vill ha att göra är att lista ut hur man införlivar en fras som "hundars verktyg för lager av spisar" i din webbplats för
    vård och omsorg. Välj de sökord som relaterar bäst och är lätt att arbeta i din nisch.
     
  4. Naturligtvis betyder det inte att du inte ska försöka lära dig något av de "insider knep" av SEO.
    Lär dig allt du kan om praxis istället. Till exempel: visste du att sökrobotar vanligtvis inte bryr sig om pluralformer eller skiljetecken?
     
  5. Delta inte i "black hat" taktiken. Var inte killen som fuskar!
    Den killen är hal! Dessutom, de flesta av sökmotorernas algoritmer är black hat-kunniga nu och botar din webbplats för att eftersöka tekniken.
     
  6. Tro inte att SEO handlar om kontextuella sökord.
    Lär dig hur du optimerar dina taggar också. Lär dig hur metataggar för sidor och inlägg arbetar, och sedan se till att webbplatsen är up to date.
     
  7. Förutsätt inte att de enda sökord som du kan rangordna för är de sökord som du har valt.
    Det kommer att bli stunder när människor tycker att du med sökord och söksträngar upptar hela ditt sinne.
    Använd detta som en ursäkt för att täcka ett bredare spektrum av ämnen både inom och som avser din valda nisch.
    Ju bredare publik du lockar, desto högre blir din vinst, eller hur?
     
  8. Tro inte att det enda SEO som betyder något är den SEO du gör själv. Du kan också börja rankas högt för vissa sökord
    och fraser eftersom andra människor använder dem för att beskriva och länka till dig ofta.
    Detta är bara en av anledningarna till att du måste behålla ditt rykte, som är viktigt.
     
  9. Förutsätt inte att du någonsin kommer att lära dig allt om SEO.
    Google är känt för att ändra sina algoritmer över en natt. Håll dig uppdaterad med SEO nyheter och anpassa dina handlingar i enlighet med dessa, saker och ting förändras och skiftas dagligen.
Made with love by Joline. All rights Reserved.