Strategi och SEO Marknadsföring
  • SEO

Enterprise West SEO är en webbyrå för företag. Vi ger företaget ett mervärde på Internet.

Företagsnamnet är ditt varumärke, vi skapar ett positivt varumärke som inger kunderna ett förtroende. Google och Bing får impulser att ditt innehåll är unikt för just ditt varumärke.

Varumärket är den viktigaste aspekten av Sökmotoroptimering. Men de flesta tänker på att varumärken får naturliga länkar. Det är ju sant till viss del men inte den delen av varumärket vi tänker på. Jag skall berätta varför ett varumärke har en stark komparativ fördel när man gör SEO.


Den största effekten ett varumärket har, är att användare är mer benägna att klicka på en länk de känner igen än en länk de inte känner igen. Man är mer än dubbelt så benägen att klicka på den organiska förstaplatsen om det är ett känt varumärke, kontra en okänd webbsida, allt annat lika. Detta har en Google analys fastställt.


Varumärken får liknande effekter inom sökmotoroptimering som det får inom Adwords. Då Googles användare är mer benägna att klicka på din länk, har du en fördel. Inte så att du har en gräddfil men som varumärkesägare kan man helt enkelt lägga mer pengar på SEO än de som inte är lika kända som ditt företag och ändå ha en högre lönsamhet än de utan varumärke. Därmed säkerställer du att du har en stor komparativ fördel när du gör sökmotoroptimering för din webbplats.

Det är också lite lättare att göra SEO när du har ett starkt varumärke att luta dig mot. Jag upplever att Google inom sökmotoroptimering har ett starkare resultat med varumärken och jag tror det är det som gör detta. Googles användare vill ofta, inte alltid, ha ett varumärke att klicka på. Fler varumärkeslänkar i toppen av Google sökresultat och Googles användare upplever att svaret på frågan man ställde besvaras bättre.



Jag tror att marknadsföring av varumärket är ett starkt SEO-verktyg. Att bygga upp varumärket på nätet i exempelvis inkommande länkar kommer visa sig vara viktigt. Lyckas man med marknadsföringen av sitt varumärke, kommer detta medföra positiva effekter rent SEO-riktigt. Att nämna produkter och tjänster man vill synas på i samband med företagsnamnet är också bra. Det behöver nödvändigtvis inte alltid resultera i en länk, utan det kan räcka med att skriva ex. ”köpte en bil hos bilexperten”, så kommer webbplatsen med företagsnamnet Bilexperten att få en positiv effekt på sökordet ”bil”. Givetvis behövs också bra inlänkar, men det jag vill uppmärksamma handlar om en balans i hur företaget och webbplatsen omnämns på internet vid sökningar.

Taggar: Beauty Fashion Lifestyle Trend

Made with love by Joline. All rights Reserved.
ASR's Registration Page