Dublicerat innehåll i artiklar
  • Thomas
  • SEO

Duplicerat innehåll i artiklar

Duplicerat innehåll är ett stort ämne i sökmotoroptimering (SEO) utrymme.
Vi har även en kategori som ägnas åt ämnet. Men bör vi oroa sig för det?

Googles spamchef Matt Cutts, sa att han inte skulle betona det
- om det inte är skräppost dubbletter.

I en video som lagts ut för 5 dagar sedan, svarade Matt Cutts, "Hur ser Google på dubbletter (villkor, etc.) påverkar det sökningen?"

Matt Cutts har sagt två gånger att man inte ska betona det, i värsta icke-skräppost fall kan Google bara ignorera dubbletter.
Matt sa i videon, "jag skulle inte betona detta såvida det innehåll som du har duplicerat är skräppost eller sökord fyllning."

Sökmotorerna Google och Bing strävar efter att presentera ett så högkvalitativt sökresultat som möjligt. Om en text är duplicerad eller kopierad under fler än en domän tvingas därför sökmotorn att ifrågasätta vem som är den ursprungliga författaren och rättmätiga ägaren till detta innehåll. Den sajt som de uppfattar som författarens är vanligtvis den som syns högst upp i sökresultatet, medan de andra webbplatserna flyttas ner och i många fall faller bort i sökresultatet. Denna typ av en filtrering på grund av duplicerat innehåll kom till då en del sajtägare byggde hela nätverk med sajter med duplicerat innehåll, i förhoppning att på ett enkelt vis driva söktrafik till dessa.

Google har sagt gång på gång, dubblett frågor är sällan ett straff.
Det är mer att Google vill veta vilken sida de ska rangordna och vilken sida de inte borde.
Google vill inte visa samma innehåll i sökningen för samma fråga, de vill sprida resultaten i sökningarna.

Made with love by Joline. All rights Reserved.