• Thomas Rosenhoff
  • Blogg

Nyckelord

Sökmotoroptimering Sökord (Nyckelord) Förklaring

Sökmotoroptimering "Keywords Search Engine Optimization" sökord är de ord som, när det skrivs in i en sökmotor, vill du "spåras" så att din webbplats visas. De är ord dina kunder är mest benägna att använda för att beskriva och söka efter dig.

För att uppnå en god standard på sökmotorn eptimisation, måste du bestämma om relevanta sökmotoroptimerade sökord eller sökfraser som är lämpliga för ditt företag.

I hjärtat av framgångsrika SEO är att bestämma vilka sökmotoroptimerings sökord som ska användas när man optimerar en webbplats. Vilka sökord du väljer kan direkt påverka där din webbplats rankas på sökmotor sidor.

Du kanske vill välja flera sökord genom att optimera olika avsnitt eller sidor i din webbplats med olika sökmotoroptimerings sökord.

När ett sökord väljs bör det fungera som fokus för en webbplats SEO ansträngningar.

Keyword Research är mycket viktigt i SEO. Sökorden kan avgöra vem din webbplats når och vem det inte.

För att välja ett lämpligt sökord eller fras för din webbplats måste du först fråga dig själv med sökord forskning på baserade frågor.

När du väljer ett sökord som du måste fråga dig själv vad ord folk kan tänkas använda för att söka efter företaget eller företag som ditt. Till exempel, om du kör en restaurang är människor benägna att använda ordet restaurang eller kommer de att använda andra ord som: Bistro? Diner? Cafe? Matställe? 

Du bör överväga saker såsom regional diktion och geografiska faktorer.

Vilka ord använder människor i vissa områden?
Är de olika för samma produkter?
Till exempel i England, folk använder ordet mobil medan i USA konsumenterna använde orden mobiltelefon för att beskriva samma produkt.
Ett mobiltelefons företag skulle inte rikta nyckelordet mobil till människor i USA.

Det finns många fler faktorer som påverkar vilka ord folk använder för att söka på nätet. Det kan bero på deras bakgrund.

Till exempel för en webbplats baserad på forskning och testning av läkemedel, är att använda deras målgrupp sannolikt specifika vetenskapliga termer när du söker. Deras söktermer kommer att skilja sig mycket från dem som används av allmänheten för att söka efter samma läkemedel för personligt medicinerings ändamål.

Ranking på en resultatsida för "restaurang" är mycket svårt eftersom det finns ett antal mycket högt rankade webbplatser redan. Andra ord som "Café" och "matställe", medan det fortfarande ganska vanligt på webbplatser, är betydligt mindre vanligt än ordet "restaurang." Med hjälp av dessa mindre vanliga sökord kommer att göra det mycket lättare att påverka rangordningen sökmotorn på en restaurang hemsida.

Våra specifika exempel En italiensk restaurang baserat i Malmö behöver inte eller vill ska visas i sökresultaten för människor runt om i världen som söker "italiensk restaurang".

Om restaurangen hade ett mer specifikt sökords fras som "italiensk restaurang Deansgate Malmö" är de mer benägna att träffa sin målgrupp.

Det finns flera användbara verktyg som du kan använda för att hjälpa dig att besvara denna fråga.

Googles Adwords Keyword
Trafikkalkylatorn Microsofts AdCentre Keyword Forecast Tool Word Tracker, den grundläggande Sökordsverktyget
Och slutligen Keyword Discovery, en grundläggande Sökterm Suggestion Tool.
Dessa är bara några av de verktyg i sökords forskning som finns tillgänglig på nätet. Men se upp, dessa verktyg endast visar prognoser och uppskattningar så du bör förvänta dig varierande resultat mellan dem. Använda tillsammans, kan dessa verktyg hjälpa dig att ge en ganska god uppfattning om vilka sökord en konsument är benägna att använda när du söker efter en viss webbplats.

När du använder sökords sökmotoroptimering, är ditt mål att maximera ditt innehåll och göra din webbplats mer sökmotorvänliga.
Du är också syftar till att förbättra din rankning på sökmotor sidor.

Uppnå dina mål med Sökmotoroptimering Sökord

Det finns några saker som du kan göra för att se till att du använder sökord korrekt och även nå dina mål;

För det första, inte bara rikta in några sökord i din webbplats. Du bör sträva efter cirka 2-5 per sida som du optimerar.
Använd en blandning av breda och flera formulerade sökord strängar. Några nyckelord är mer konkurrenskraftiga än andra, så plocka och rikta klokt.
Sökordsfraser är vad folk använder för att söka efter. Dessa kan vara ett ord, två eller till och med en hel mening.
Se till att du använder ett sökord som är lämpliga och relevanta för ditt företag. När du upprättar ett sökord fras du måste försöka att vara så specifik som möjligt.
Till exempel, Italiensk restaurang Deansgate Malmö istället för italiensk restaurang. Särskilda fraser kommer att ha färre sökresultat än som är mer fokuserade
och mindre konkurrenskraftiga.
Därför har din webbplats mer sannolikt inte höga poäng på sökmotorn sidor med "long tail" sökords sökmotoroptimering.

Made with love by Joline. All rights Reserved.