Google Nya Hummingbird

Matt Cutts: at PubCon 2013 Las Vegas on SEO,
Hummingbird and More.

Den 3 oktober, meddelade 2013 Google ett större utsläpp sökalgoritm
kallad Hummingbird.

Ah-Oh.

Betyder detta att din innehålls verksamhet är i fara?
Är sökords forskningen död?
Kommer du att behöva skriva om hela din innehåll strategi?

Det är ingen tvekan om att Hummingbird algoritmen är bara början av förändringen i sökoptimering,
men smarta kreatörer - och alla - kan vara beredda att trivas i denna miljö som kommer i framtiden.

Denna utgåva är i grunden en plattform som gör det möjligt för Google att bättre hantera
"konversationer" sökfrågor.

För att illustrera detta, betrakta skillnaden mellan dessa två frågor:

  1. “golden gate pictures”
  2. “give me some pictures of the golden gate bridge”

Google Golden Gate

Den första frågan är bildad hur människor har lärt sig att skriva poster med hjälp av ett tangentbord.
Detta har varit vår främsta inmatningsmetod sedan webbsökning föddes.

Tangentbord är inte en naturligt mänsklig enhet, och även för snabba maskinskrivare de är lite av en
besvärlig enhet som ska användas, så att lära sig att förkorta frågor att prata med en sökmotor är en
allmänt accepterad praxis.

Emellertid medför ökningen av mobila enheter användning några nya utmaningar.
Det mobila tangentbord kommer nu, 
Medan många fortsätter att skriva med tangentbord på telefoner och tabletter,
de är lite mer besvärlig att använda .

Över tiden, kommer människor att alltmer dras till Röst Sökning i miljöer där det är acceptabelt
( t.ex. miljöer där du talar till din enhet inte ses som påträngande bland andra).

Röst frågor är mycket mer benägna att falla in i mönstret av den andra frågan ovan - naturliga språkfrågor.

Som i alla sakers sökning, vill Google dominera den mobila sökningen också.

Google vill  bearbeta "riktiga" tal mönster

Att ha den bästa plattformen för att bearbeta konversera frågor är en viktig del av detta, och det är där
Hummingbird passar in , men det är bara början på en lång process.

Tänk på Googles Hummingbird algoritm som ett två - år.
Hittills har det lärt sig några mycket grundläggande begrepp.

Dessa begrepp utgör byggstenar , och det är nu möjligt att lära ut det ännu mer koncept framöver.
Det verkar som en hel del av detta lärande kommer från rika utbud av information som Google har på alla
sökfrågor som görs på webben, inklusive frågornas sekvenser .

Tiex. överväg följande fråg ordning, med utgångspunkt där användaren frågar
"ge mig några bilder av Transamerica Building" :

Google TransAmerica

Användaren ser på dessa resultat, och sedan bestämmer sig för att ställa nästa fråga, "how tall is it":

Google It

Notera att den senare frågan känner igen orden "det" som en hänvisning till Transamerica Building
eftersom som identifierades i den tidigare frågan. Detta är en del av förfining av naturligt språkfrågor.

Ett annat exempel är begreppet jämförande frågor.
Betrakta frågan “pomegranate vs cranberry juice”:

Google Pomegranate

Kunskaps Graf

Detta exempel innebär Googles Kunskaps Graf, där det naturliga språksöknings förmånerna från möjligheten
att dra realtids svar på frågor som förstår den specifika ramen för frågan.

Observera att Kunskaps Grafen har accepterat vissa former av konversations frågor för ett tag, men en
stor del av Hummingbird handlade om att utöka denna förmågan till resten av Google-sökningen.

Jag har sett folk argumentera om huruvida Hummingbird bara är en front översättare för sökfrågor, eller
om det egentligen handlar om att förstå mer komplexa typer av användarnas uppsåt .

De praktiska exempelet som vi har nu har kan bete sig mer som den förra, men Google gör inga misstag och
vill kunna göra om det senare också. 
 

Den tankeläsande algoritmen

Google vill förstå vad som är i ditt sinne, väl, innan det är på ditt sinne.

Tänk Nu Googles som i slutändan är en del av denna mix.
Tänk att kunna ha Google's adressfrågors söktjänster som dessa:

Var hittar jag någon som kan installera mitt surroundsystem?
Vilket år förlorade AIK ett spel i playoff?
Vilka är prognoserna för priset på bensin nästa sommar?
Vilken tid är min middag på tisdag kväll, var är det, och hur tar jag mig dit?
Nej , dessa frågor fungerar inte just nu, men det ger dig en uppfattning om var det är på väg.

Dessa kräver alla en hel del semantisk analys , samt att dra in ytterligare information,
inklusive ditt personliga sammanhang, vilket de redan har en del av redan.

Den 4: e frågan jag lagt var att visa att Google är troligen inte bryr sig om att sökningen sker
över webbplatser, i din adressbok, eller båda. Inte allt av detta är Hummingbird, men det är en
del av det i detta större sammanhang.

För att ge dig en uppfattning om hur lång tid det har tagit att bygga, inlämnade Googles Amit Singhal
först ett patent kallat sökfrågor förbättrade utifrån frågan semantisk information i mars 2003.
Kort sagt, har utvecklingen av denna teknik tagit en väldigt lång tid, och är en mycket stor "business".

Konsekvenserna av en Hummingbird söknings värld

Det är viktigt att komma ihåg att detta steg framåt som beskrivs av Google som en ny plattform.

Liksom Koffein utgåvan Google gjorde i juni 2010, är den verkliga betydelsen av detta då det ännu
inte kommit . Google kommer att kunna genomföra många fler funktioner i framtiden.
Konsekvenserna att söka på lång sikt är enorm.

För dig som publisher, konsekvenserna är mer okomplicerade än du tror.
Här är några saker att tänka på:

  1. Kommer nyckelord försvinna ?
    Inte helt . Språket du använder är en viktig del av den semantiska analysen av ditt innehåll.
    Förhoppningsvis, överger du idén att använda samma fraser om och om igen i ditt innehåll för länge sedan.
    Det kommer att förbli klokt att ha en enkel definition av vad sidan handlar om i sidans tite.
    Jag ska utveckla lite mer om detta i punkt 3 nedan .
  2. Kommer Google att göra den långa svansen av sökning försvinna?
    Inte riktigt. Några av de aspekter som utlöser den långa svansresultat sökningen kan faktiskt härledas från
    Google i stället finns i frågan. Eller de kan vara i användarens sökfråga själv. Några långa svans
    användarfrågor kan också få destilleras ner till en enklare huvud sikt.
    Det kommer definitivt att skifta här, men den exakta sökvägen detta kommer att ta är svårt att projektera.
    På lång sikt kommer dock den långa svansen att definieras av lång svans mänskliga önskningar och behov,
    inte sökords strängar.
    Det språk du använder är fortfarande frågor, eftersom det hjälper dig att kommunicera med användare och
    Google vad som behöver och önskar du svarar.
  3. Du måste förstå dina utsikts möjliga avsikter i frågorna
    Det är vad Google försöker göra. De försöker förstå det mänskliga behovet,
    och ge den personen mer om vad de behöver.
    Under tiden, kommer användarna att omskolas för att undvika korta enkla sökord
    där se skriver sökfrågor och bara säger vad de vill. Observera att denna utveckling sannolikt inte
    kommer att vara snabb, eftersom Google fortfarande har en lång väg att gå!
    Som publicist, bör du fokusera mer uppmärksamhet på att bygga sidor för varje av de olika
    grundläggande behoven och avsikterna med potentiella kunder för dina produkter och tjänster.
    Börja kartlägga detta behov och användningsfall och designa din webbplats arkitektur,
    innehåll och användningen av språket för att åtgärda dem.
    Med andra ord , att du känner till din målgrupp.
    Att göra detta riktigt bra tar tid, men det börjar med att veta dina potentiella kunder eller klienter och
    varför de skall köpa vad du har att sälja, och identifiera den informationen de behöver först.
  4. Semantiska betydelsen är den nya kungen
    Vi brukade tala om innehållet är kung, och att det i någon mening fortfarande är sant,
    men det blir mer komplicerat än så nu.
    Du måste nu tänka på innehåll som verkligen behandlar specifika önskemål och behov.
    Har ditt innehåll kommunicerande relevans för det specifika kunderna vill ha eller behöver?
    Dessutom kan du inte bortse från behovet av att kommunicera med dina övergripande informatör i
    ett visst ämnesområde. Svarar du är behovet bättre än någon annat?
    Medan mycket av att bli sedd som en auktoritet involverar andra signaler såsom länkar,
    och kanske lite vikt relaterat till sociala medier och interaktion, innebär det också att skapa
    ett djupgående innehåll som gör mer än att bara skrapa på ytan av ett behov.
    Är du mer djupgående än någon annan?
    Om någon har några mycket specifika scenarier för att använda din produkt eller tjänst,
    och inte kommunicerar dett i ditt innehåll skall du åtgärda det?
    Står ditt innehåll verkligen ut på något sätt?

Vad det är för dig?

Som nämnts ovan, detta kommer att bli en lång resa för oss alla.

Även Googles eventuella destination är lätt att föreställa sig (tror Star Treks färddatorn),
har Hummingbird bara skrapat lite på ytan, och dess steg på vägen är svåra att förutsäga.
Det kommer att drivas av en mycket specifik teknisk utveckling.

För dig, som en författare, bloggare, förläggare, SEO konsult är dock din väg tämligen klar också.

Fokusera på att bli en erkänd auktoritet i ditt fack.

Made with love by Joline. All rights Reserved.