4 Sk

   

Google har gjort dramatiska förändringar under 2013, med den 22 maj Penguin uppdateringen som har den största effekten för småföretagens webbplatser. Efter några allvarliga minskningar i trafiken, vissa webmasters ser åtminstone trafiken öka under augusti beror delvis, på en Panda mjukuppdatering från Google. Som svar på många webmasters som gör stora förändringar i SEO taktiken. Medan sedan länge, är detta rätt väg att gå.

Få företag funderar på att flytta till SEO tjänster med lägre kvalitet när de nu fruktar Google mer än någonsin.  Men små företag kör mycket nära marginalen och traditionellt motstånd att öka SEO budget, oavsett konsekvenserna. Här är fyra skäl till varför småföretagare bör ompröva sin låga budget: 

 
  1. Google bad dig att

    Medan många kommer att avfärda detta som PR, har Google meddelat tydligt att de inte längre kommer att tolerera SEO taktik som användes under 2008. Artikel spinning, sökord fyllning, överdrivna bokmärken, återfödda domäner, betalda länkar, tunt innehåll och dubbletter är inte OK. Även om du inte har fått en onaturlig länk varning, är skriften på väggen. Kvaliteten måste öka för fortsatta få framgång i SEO. Med detta budskap är det tydligt egennyttigt för Google, är det viktigt att respektera deras makt i branschen.
  2. Återställning från Google uppdateringar är dyrt

    Det finns gott om webbplatser som delvis har återhämtat sig från Penguin nedgraderingar, men varje fall är olika. Nivån på den återvändande trafiken varierar. Tekniska problem på plats är det lättast att fixa och bör åtgärdas snabbt med Webmaster Tools som guide. Duplicerat innehåll måste tas bort omedelbart. Nyckelord-fyllda titlar måste redigeras. Tunnt innehåll, en favorit bland många, bör ersättas med verkligt marknadsförings innehåll. Offsite frågor, såsom dålig länk byggnad, är särskilt svårt att fixa. Det är väldigt ironiskt att företagen nu gör allt för att skicka "länk begäran om borttagning" e-postmeddelanden till andra företag som tidigare anlitats för att bygga dessa länkar. Små företag behöver för att sluta göra dålig länk byggnad och skriva om innehåll marknadsföring. De måste vara kreativa och experimentera mer med newsjacking. Alla dessa aktiviteter kostar så klart pengar. Smarta företagare funderar mot framtiden och beslutar sig att spendera mer på SEO nu (via högre kvalitet) för att undvika en upprepning av all denna verksamhet under 2014 och framåt.
  3. SEO har fusionerats med marknadsföringen

    Många småföretags webmasters använde en "placera-det-och-glöm-det" SEO-strategi, och tro att de inte behöver oroa sig för SEO eller att anställa en firma. Detta bryter mot en av de huvudsakliga principerna i affärsprocessen outsourcing, vilket är att outsourca process och utförande, men att bibehålla en strikt övervakning av prestanda och ansvarsskyldighet. Det är inte förvånande att många små företag känner en "köparens ånger", önskar att de hade gjort större efterforskning i säljaren urvalsprocess och bättre förstå de risker som är förknippade med SEO. Det borde vara klart vid det här laget att SEO är inte längre en teknisk övning och det snabbt slagits samman med marknadsföring och PR. Smarta företagsledare inser den strategiska betydelsen av SEO i vår digitala värld. Av denna anledning, hittar de sätt att förstärka SEO i alla marknadsförings aktiviteter. Ironiskt nog, många företag har SEO möjligheter som de inte tillvara tar på ett riktigt sätt. Till exempel bör varje anställd ha ett "arbetskonto" på Twitter  och Facebook och dela branschnyheter, blogginlägg och specialerbjudanden vilket hjälper företaget till att sprida innehållet. Denna typ av integrerad SEO med marknadsföring är framtiden, och kommer att dra in flertalet svenska kronor i affärer.
  4. SEO ROI är fortfarande högt

    Uppgifter tyder på att SEO fortfarande är en stor investering. Detta innebär att små företag bör inte nödvändigtvis använda den billigaste SEO leverantören, men de anser att avkastningen de kan göra på sina pengar om de tillbringar mer:
  • SEO är fortfarande en mycket hög ROI aktivitet.
  • Den kostnad per intressent för SEO är fortfarande mycket attraktiv.
  • Google har betydligt skärpt kraven för högkvalitativ SEO.
  • Integrerade marknadsföringsstrategier har stora effektivitetsvinster.

Slutsatser

All teknik och industri mognar med tiden och pris-pekningen förändras vanligtvis dramatiskt längs vägen. SEO följer samma spelregler som de flesta andra unga branscherna.

Under de senaste åren har vi sett SEO flytta från spädbarnstiden till tonåren, med Googles algoritm uppdateringar som milposter. Medan SEO kommer att bli svårare och dyrare att köra, så är avkastningen på investeringen höga för småföretagen.
I slutändan är ROI viktigare än det absoluta antalet objekt som skapas av budgetposten.

 

Made with love by Joline. All rights Reserved.