Vad

SEO står för "sökmotoroptimering."
Det är processen att få trafik från "fria organiska" ledare eller naturliga listor
på sökmotorerna.  Alla större sökmotorer såsom Google, Yahoo och Bing
har sådana resultat, där webbsidor och annat innehåll såsom videor eller
lokala listor visas och rangordnas utifrån vad sökmotorn anser vara det
mest relevanta för användarna.

Nyheter i sökmotor fronten

Tripadviser och Bing

Resesajten TripAdvisor gjorde två Microsoft-relaterade meddelanden idag.
Bolaget meddelade en Windows 8,1 app. Men mer påtagligt TripAdvisor och
Bing presenterar nu TripAdvisor innehåll och resor sökfunktioner i Bing
sökresultats sidor.

Bing kommer nu att visa TripAdvisor recensioner och foton samt TripAdvisors
hotel prisjämförelse verktyg i SERPS. TripAdvisors fullständiga innehålls 
bibliotek inklusive restauranger, hotell och attraktioner kommer enligt uppgift
att finnas tillgängliga för Bing.

Bing är på väg att bli en "bättre" sökmotor än andra sökmotorer, vi vet vilken.
 


 

Matt Cutts: at PubCon 2013 Las Vegas on SEO,
Hummingbird and More.

Den 3 oktober, meddelade 2013 Google ett större utsläpp sökalgoritm
kallad Hummingbird.

Ah-Oh.

Betyder detta att din innehålls verksamhet är i fara?
Är sökords forskningen död?
Kommer du att behöva skriva om hela din innehåll strategi?

Det är ingen tvekan om att Hummingbird algoritmen är bara början av förändringen i sökoptimering,
men smarta kreatörer - och alla - kan vara beredda att trivas i denna miljö som kommer i framtiden.

Denna utgåva är i grunden en plattform som gör det möjligt för Google att bättre hantera
"konversationer" sökfrågor.

För att illustrera detta, betrakta skillnaden mellan dessa två frågor:

  1. “golden gate pictures”
  2. “give me some pictures of the golden gate bridge”

Google Golden Gate

Den första frågan är bildad hur människor har lärt sig att skriva poster med hjälp av ett tangentbord.
Detta har varit vår främsta inmatningsmetod sedan webbsökning föddes.

Tangentbord är inte en naturligt mänsklig enhet, och även för snabba maskinskrivare de är lite av en
besvärlig enhet som ska användas, så att lära sig att förkorta frågor att prata med en sökmotor är en
allmänt accepterad praxis.

Emellertid medför ökningen av mobila enheter användning några nya utmaningar.
Det mobila tangentbord kommer nu, 
Medan många fortsätter att skriva med tangentbord på telefoner och tabletter,
de är lite mer besvärlig att använda .

Över tiden, kommer människor att alltmer dras till Röst Sökning i miljöer där det är acceptabelt
( t.ex. miljöer där du talar till din enhet inte ses som påträngande bland andra).

Röst frågor är mycket mer benägna att falla in i mönstret av den andra frågan ovan - naturliga språkfrågor.

Som i alla sakers sökning, vill Google dominera den mobila sökningen också.

Google vill  bearbeta "riktiga" tal mönster

Att ha den bästa plattformen för att bearbeta konversera frågor är en viktig del av detta, och det är där
Hummingbird passar in , men det är bara början på en lång process.

Tänk på Googles Hummingbird algoritm som ett två - år.
Hittills har det lärt sig några mycket grundläggande begrepp.

Dessa begrepp utgör byggstenar , och det är nu möjligt att lära ut det ännu mer koncept framöver.
Det verkar som en hel del av detta lärande kommer från rika utbud av information som Google har på alla
sökfrågor som görs på webben, inklusive frågornas sekvenser .

Tiex. överväg följande fråg ordning, med utgångspunkt där användaren frågar
"ge mig några bilder av Transamerica Building" :

Google TransAmerica

Användaren ser på dessa resultat, och sedan bestämmer sig för att ställa nästa fråga, "how tall is it":

Google It

Notera att den senare frågan känner igen orden "det" som en hänvisning till Transamerica Building
eftersom som identifierades i den tidigare frågan. Detta är en del av förfining av naturligt språkfrågor.

Ett annat exempel är begreppet jämförande frågor.
Betrakta frågan “pomegranate vs cranberry juice”:

Google Pomegranate

Kunskaps Graf

Detta exempel innebär Googles Kunskaps Graf, där det naturliga språksöknings förmånerna från möjligheten
att dra realtids svar på frågor som förstår den specifika ramen för frågan.

Observera att Kunskaps Grafen har accepterat vissa former av konversations frågor för ett tag, men en
stor del av Hummingbird handlade om att utöka denna förmågan till resten av Google-sökningen.

Jag har sett folk argumentera om huruvida Hummingbird bara är en front översättare för sökfrågor, eller
om det egentligen handlar om att förstå mer komplexa typer av användarnas uppsåt .

De praktiska exempelet som vi har nu har kan bete sig mer som den förra, men Google gör inga misstag och
vill kunna göra om det senare också. 
 

Den tankeläsande algoritmen

Google vill förstå vad som är i ditt sinne, väl, innan det är på ditt sinne.

Tänk Nu Googles som i slutändan är en del av denna mix.
Tänk att kunna ha Google's adressfrågors söktjänster som dessa:

Var hittar jag någon som kan installera mitt surroundsystem?
Vilket år förlorade AIK ett spel i playoff?
Vilka är prognoserna för priset på bensin nästa sommar?
Vilken tid är min middag på tisdag kväll, var är det, och hur tar jag mig dit?
Nej , dessa frågor fungerar inte just nu, men det ger dig en uppfattning om var det är på väg.

Dessa kräver alla en hel del semantisk analys , samt att dra in ytterligare information,
inklusive ditt personliga sammanhang, vilket de redan har en del av redan.

Den 4: e frågan jag lagt var att visa att Google är troligen inte bryr sig om att sökningen sker
över webbplatser, i din adressbok, eller båda. Inte allt av detta är Hummingbird, men det är en
del av det i detta större sammanhang.

För att ge dig en uppfattning om hur lång tid det har tagit att bygga, inlämnade Googles Amit Singhal
först ett patent kallat sökfrågor förbättrade utifrån frågan semantisk information i mars 2003.
Kort sagt, har utvecklingen av denna teknik tagit en väldigt lång tid, och är en mycket stor "business".

Konsekvenserna av en Hummingbird söknings värld

Det är viktigt att komma ihåg att detta steg framåt som beskrivs av Google som en ny plattform.

Liksom Koffein utgåvan Google gjorde i juni 2010, är den verkliga betydelsen av detta då det ännu
inte kommit . Google kommer att kunna genomföra många fler funktioner i framtiden.
Konsekvenserna att söka på lång sikt är enorm.

För dig som publisher, konsekvenserna är mer okomplicerade än du tror.
Här är några saker att tänka på:

  1. Kommer nyckelord försvinna ?
    Inte helt . Språket du använder är en viktig del av den semantiska analysen av ditt innehåll.
    Förhoppningsvis, överger du idén att använda samma fraser om och om igen i ditt innehåll för länge sedan.
    Det kommer att förbli klokt att ha en enkel definition av vad sidan handlar om i sidans tite.
    Jag ska utveckla lite mer om detta i punkt 3 nedan .
  2. Kommer Google att göra den långa svansen av sökning försvinna?
    Inte riktigt. Några av de aspekter som utlöser den långa svansresultat sökningen kan faktiskt härledas från
    Google i stället finns i frågan. Eller de kan vara i användarens sökfråga själv. Några långa svans
    användarfrågor kan också få destilleras ner till en enklare huvud sikt.
    Det kommer definitivt att skifta här, men den exakta sökvägen detta kommer att ta är svårt att projektera.
    På lång sikt kommer dock den långa svansen att definieras av lång svans mänskliga önskningar och behov,
    inte sökords strängar.
    Det språk du använder är fortfarande frågor, eftersom det hjälper dig att kommunicera med användare och
    Google vad som behöver och önskar du svarar.
  3. Du måste förstå dina utsikts möjliga avsikter i frågorna
    Det är vad Google försöker göra. De försöker förstå det mänskliga behovet,
    och ge den personen mer om vad de behöver.
    Under tiden, kommer användarna att omskolas för att undvika korta enkla sökord
    där se skriver sökfrågor och bara säger vad de vill. Observera att denna utveckling sannolikt inte
    kommer att vara snabb, eftersom Google fortfarande har en lång väg att gå!
    Som publicist, bör du fokusera mer uppmärksamhet på att bygga sidor för varje av de olika
    grundläggande behoven och avsikterna med potentiella kunder för dina produkter och tjänster.
    Börja kartlägga detta behov och användningsfall och designa din webbplats arkitektur,
    innehåll och användningen av språket för att åtgärda dem.
    Med andra ord , att du känner till din målgrupp.
    Att göra detta riktigt bra tar tid, men det börjar med att veta dina potentiella kunder eller klienter och
    varför de skall köpa vad du har att sälja, och identifiera den informationen de behöver först.
  4. Semantiska betydelsen är den nya kungen
    Vi brukade tala om innehållet är kung, och att det i någon mening fortfarande är sant,
    men det blir mer komplicerat än så nu.
    Du måste nu tänka på innehåll som verkligen behandlar specifika önskemål och behov.
    Har ditt innehåll kommunicerande relevans för det specifika kunderna vill ha eller behöver?
    Dessutom kan du inte bortse från behovet av att kommunicera med dina övergripande informatör i
    ett visst ämnesområde. Svarar du är behovet bättre än någon annat?
    Medan mycket av att bli sedd som en auktoritet involverar andra signaler såsom länkar,
    och kanske lite vikt relaterat till sociala medier och interaktion, innebär det också att skapa
    ett djupgående innehåll som gör mer än att bara skrapa på ytan av ett behov.
    Är du mer djupgående än någon annan?
    Om någon har några mycket specifika scenarier för att använda din produkt eller tjänst,
    och inte kommunicerar dett i ditt innehåll skall du åtgärda det?
    Står ditt innehåll verkligen ut på något sätt?

Vad det är för dig?

Som nämnts ovan, detta kommer att bli en lång resa för oss alla.

Även Googles eventuella destination är lätt att föreställa sig (tror Star Treks färddatorn),
har Hummingbird bara skrapat lite på ytan, och dess steg på vägen är svåra att förutsäga.
Det kommer att drivas av en mycket specifik teknisk utveckling.

För dig, som en författare, bloggare, förläggare, SEO konsult är dock din väg tämligen klar också.

Fokusera på att bli en erkänd auktoritet i ditt fack.

AdWords f

Nu ger Google AdWords annons tillägg fördel i den placering som en annons får på sökresultatsidan. Google vill att AdWords annonsörerna skall använda annonser mycket mer, och uppmuntrar detta med att annonsörer får en bättre placeringar genom sina annonser och kan sänka sina kostnader genom att arbeta med annonstilläggen.
Som de flesta redan vet placerades tidigare  en Google AdWords annons genom kvalitets poäng och klick bud. Genom att lägga till annonstillägget adress eller telefonnummer kan en annonsplacering förbättras samt även öka klickfrekvensen.

AdWords är kraftfullare än tidigare.

AdWords nya annonstillägg Läs Mer

 

Annons

4 Sk

   

Google har gjort dramatiska förändringar under 2013, med den 22 maj Penguin uppdateringen som har den största effekten för småföretagens webbplatser. Efter några allvarliga minskningar i trafiken, vissa webmasters ser åtminstone trafiken öka under augusti beror delvis, på en Panda mjukuppdatering från Google. Som svar på många webmasters som gör stora förändringar i SEO taktiken. Medan sedan länge, är detta rätt väg att gå.

Få företag funderar på att flytta till SEO tjänster med lägre kvalitet när de nu fruktar Google mer än någonsin.  Men små företag kör mycket nära marginalen och traditionellt motstånd att öka SEO budget, oavsett konsekvenserna. Här är fyra skäl till varför småföretagare bör ompröva sin låga budget: 

 
  1. Google bad dig att

    Medan många kommer att avfärda detta som PR, har Google meddelat tydligt att de inte längre kommer att tolerera SEO taktik som användes under 2008. Artikel spinning, sökord fyllning, överdrivna bokmärken, återfödda domäner, betalda länkar, tunt innehåll och dubbletter är inte OK. Även om du inte har fått en onaturlig länk varning, är skriften på väggen. Kvaliteten måste öka för fortsatta få framgång i SEO. Med detta budskap är det tydligt egennyttigt för Google, är det viktigt att respektera deras makt i branschen.
  2. Återställning från Google uppdateringar är dyrt

    Det finns gott om webbplatser som delvis har återhämtat sig från Penguin nedgraderingar, men varje fall är olika. Nivån på den återvändande trafiken varierar. Tekniska problem på plats är det lättast att fixa och bör åtgärdas snabbt med Webmaster Tools som guide. Duplicerat innehåll måste tas bort omedelbart. Nyckelord-fyllda titlar måste redigeras. Tunnt innehåll, en favorit bland många, bör ersättas med verkligt marknadsförings innehåll. Offsite frågor, såsom dålig länk byggnad, är särskilt svårt att fixa. Det är väldigt ironiskt att företagen nu gör allt för att skicka "länk begäran om borttagning" e-postmeddelanden till andra företag som tidigare anlitats för att bygga dessa länkar. Små företag behöver för att sluta göra dålig länk byggnad och skriva om innehåll marknadsföring. De måste vara kreativa och experimentera mer med newsjacking. Alla dessa aktiviteter kostar så klart pengar. Smarta företagare funderar mot framtiden och beslutar sig att spendera mer på SEO nu (via högre kvalitet) för att undvika en upprepning av all denna verksamhet under 2014 och framåt.
  3. SEO har fusionerats med marknadsföringen

    Många småföretags webmasters använde en "placera-det-och-glöm-det" SEO-strategi, och tro att de inte behöver oroa sig för SEO eller att anställa en firma. Detta bryter mot en av de huvudsakliga principerna i affärsprocessen outsourcing, vilket är att outsourca process och utförande, men att bibehålla en strikt övervakning av prestanda och ansvarsskyldighet. Det är inte förvånande att många små företag känner en "köparens ånger", önskar att de hade gjort större efterforskning i säljaren urvalsprocess och bättre förstå de risker som är förknippade med SEO. Det borde vara klart vid det här laget att SEO är inte längre en teknisk övning och det snabbt slagits samman med marknadsföring och PR. Smarta företagsledare inser den strategiska betydelsen av SEO i vår digitala värld. Av denna anledning, hittar de sätt att förstärka SEO i alla marknadsförings aktiviteter. Ironiskt nog, många företag har SEO möjligheter som de inte tillvara tar på ett riktigt sätt. Till exempel bör varje anställd ha ett "arbetskonto" på Twitter  och Facebook och dela branschnyheter, blogginlägg och specialerbjudanden vilket hjälper företaget till att sprida innehållet. Denna typ av integrerad SEO med marknadsföring är framtiden, och kommer att dra in flertalet svenska kronor i affärer.
  4. SEO ROI är fortfarande högt

    Uppgifter tyder på att SEO fortfarande är en stor investering. Detta innebär att små företag bör inte nödvändigtvis använda den billigaste SEO leverantören, men de anser att avkastningen de kan göra på sina pengar om de tillbringar mer:
  • SEO är fortfarande en mycket hög ROI aktivitet.
  • Den kostnad per intressent för SEO är fortfarande mycket attraktiv.
  • Google har betydligt skärpt kraven för högkvalitativ SEO.
  • Integrerade marknadsföringsstrategier har stora effektivitetsvinster.

Slutsatser

All teknik och industri mognar med tiden och pris-pekningen förändras vanligtvis dramatiskt längs vägen. SEO följer samma spelregler som de flesta andra unga branscherna.

Under de senaste åren har vi sett SEO flytta från spädbarnstiden till tonåren, med Googles algoritm uppdateringar som milposter. Medan SEO kommer att bli svårare och dyrare att köra, så är avkastningen på investeringen höga för småföretagen.
I slutändan är ROI viktigare än det absoluta antalet objekt som skapas av budgetposten.

 

PC Rep

Hårdvaru Reparationer

PC - Laptop - Skrivare - Kringutrustning

Svenska talande reparatörer och arbeten med Garantier utföres på plats eller i verkstad.

PC Reparationer Falkenberg

Ring för mer information : 0346 - 93 101 eller 0731 - 00 51 30.

Sociala medier är toppen.
.......Allvarligt talat.

Hur länge har du varit i online-verksamheten och spelat?
Om du är som jag, har du hållit på i några år.
Och under dessa få år har vi sett en hel del hända.
Vi har sett "Web 2.0" komma och sedan gå.
Vi har sett Myspace följa samma väg.
Och vi har sett Facebook plocka upp bollen, och inleda oss i den
sociala frestelsens era.
Det är en fantastisk tid att vara ett online företagetägare.
Sociala medier har omdefinierat nischen. För bara några år sedan,
fanns det företag som anses "stå för nischen".
Men med sociala medier, där det finns gemenskaper för precis vad
som helst. Och med dessa samhällen kommer människor som är
villiga att köpa, om värdet är rätt.
Naturligtvis spelar det allt detta ingen roll, om du inte använder den
enorma kraft som presenteras av dessa sociala medier.
Därför kommer jag i denna artikel att gå igenom några tips som
verkligen kan hjälpa till att ta ditt företag till nästa nivå socialt.

Skapa Värde Konsekvent

Jag skulle känna att jag slog i tomma luften här, men jag gör inte det,
Eftersom det är så viktigt.
För att utnyttja erbjuda kraften av de sociala medier, måste du skapa
ett otroligt värde. Detta är så den sociala webben fungerar.
Du skapar något av värde. Sedan besöker någon din webbplats och
"konsumerar" det. Om de verkligen får ut valuta av det, känner de den
naturliga mänskliga driften att dela det med människor de känner.
Sociala medier har säkerställt att en person kan ha en enorm effekt.
En persons aktier på sidan skapar något, då tusentals har möjlighet
att läsa och eventuellt dela detta.
Det skapar en snöbollseffekt som kan leda till att miljontals människor
läser ditt innehåll/köper din produkt.
Men det hela börjar med att initialt värde:

Det ursprungliga värdet du ger dem.

Om det inte "HAR" det, startar processen inte.

Interagera Personligen med din grupp

Med sociala medier, är det väldigt lätt att bygga ett samhälle.
Om din webbplats blir ännu en rännil av trafik, kan du sätta upp en
"Gilla"-knapp på din webbplats, och folk kommer att börja gilla din
Facebook-sida. Vid det här laget, har du bokstavligen en gemenskap.
Den verkliga kraften i sociala medier är graden av interaktion kan du
få med enskilda kunder. Så snart du börjar bygga en följar sida, börjar
det ge värde!
Ett sätt är bloggare och företagare gör detta för att dela inspirations
citat och bilder på deras sida, varje dag.

Låt oss inse detta - livet kan vara tufft.

Men ett inspirerande citat vid rätt tidpunkt kan verkligen vända en
dålig dag. Så att folk älskar att få dessa slumpmässiga inspirerande
citat. Välj något som rör ditt företag och dela den konsekvent.
Detta kommer att hjälpa dina anhängare relatera till ditt företag på
en mer personlig nivå än tidigare.

Använd 1:1 Interaktion

Om du börjar lägga upp innehåll för dina följare på sociala medier
nätverk, får du så småningom viss interaktion.
Kanske är det en kommentar. Kanske är det ett "gillande".
Kanske är det en "tweet".
Oavsett, när det händer, skriv en personlig, hjärtligt meddelande
tillbaka till den person som gjorde det möjligt.
Berätta för dem hur mycket du uppskattar deras kommentar,
och namnge vad de nämnde. Se till att dina anhängare vet att det
är en riktig människa som ligger bakom de sociala mediernas sidor.
... inte några anonyma "företaget" det klingar illa.
Avslutande tankar
Detta är roligt ... vi har artiklar på denna webbplats som talar om hur
viktigt det är att använda sociala medierna, och de är bara några år
gamla ännu.
Eftersom det är så uppenbart hur viktigt
  • 1
  • 2
  • Made with love by Joline. All rights Reserved.